Unsere Forschungsteams haben Projekte in Recht, Psychologie, Wirtschaft, Geschichte, Mathematik und Informatik und E-Learning.

Forschungsgebiet
  • Alle
  • Recht
  • Wirtschaft
  • Geschichte
  • Mathematik und Informatik
  • Psychologie
  • EDUDL+
Stand
  • Alle
  • Laufend
  • Abgeschlossen
Forschungsgebiet
Stand

Associations between the use of communication technologies in parent-youth interactions and youth outcomes: A systematic review

Fakultät Psychologie

Kausalität im Schweizer Schadenersatzrecht

Fakultät Recht

Critical AI Literacy

EDUDL+

ADMIT

EDUDL+

Profiles of temporal order memory abilities in Down syndrome, Williams syndrome and typical development - It’s about time.

Fakultät Psychologie

(Re)imagining online assessments

EDUDL+

Workload und Lernverhalten von FernUni Schweiz-Studierenden

EDUDL+

Exploring memory in different worlds

Fakultät Psychologie

The current challenge in attentional-control research: Establishing reliable and valid measures

Fakultät Psychologie

Lost in thought: Investigating the impact of mind-wandering on pupillary responses in recognition memory

Fakultät Psychologie

Boredom and self-control as guiding signals for goal-directed behaviour

Fakultät Psychologie

Tracking visual images in healthy aging

Fakultät Psychologie

The role of irrational beliefs on perception, cognition, and media use

Fakultät Psychologie

Affective and cognitive functioning in relation to food intake

Fakultät Psychologie

The impact of mind-wandering on the precision of episodic memory

Fakultät Psychologie

Future University (P-8 Digital Skills, phase 2)

EDUDL+

Exploring the link between emotion and eating

Fakultät Psychologie

Gestaltung von Online-Lernumgebungen zur Förderung von Interaktion und Lernmöglichkeiten auf Hochschulstufe

Fakultät Psychologie

Der Nutzen von Virtueller Realität im naturwissenschaftlichen Unterricht

Fakultät Psychologie

Creativity: Links to personality, perception and brain mechanisms

Fakultät Psychologie

Drawing as an encoding tool to enhance episodic memory of elderly people

Fakultät Psychologie

Kaïros – plateforme d’apprentissage

EDUDL+

Minimal Lagrangian connections and related structures

Fakultät Mathematik und Informatik

Interpolation-Based Numerical Methods in Robust Control

Fakultät Mathematik und Informatik

Preschool children’s learning from 3D virtual reality: Investigating the educational impact of the 21st century fairy tales

Fakultät Psychologie

Schule von Morgen

Fakultät Psychologie

Socio-emotional processes in individuals with a developmental disorder (SOEMO)

Fakultät Psychologie

Using virtual reality to investigate access, fidelity, and vividness of visual mental representations

Fakultät Psychologie

The Future of Work in a Post-Liberal Era

Fakultät Recht

What makes a Screencast successful?

Fakultät Psychologie

The role of motives on emotional processing

Fakultät Psychologie

Reward mechanisms in patients suffering from obesity

Fakultät Psychologie

Gesellschaftsspiele über Emotionen zur Unterstützung von positiven Emotionen und der Emotionsregulation bei Jugendlichen

Fakultät Psychologie

When is the use of tablets useful?

Fakultät Psychologie

The impact of intermodal training on the cognitive capacities of individuals with handicaps

Fakultät Psychologie

Liens entre activité cérébrale (EEG) et capacités cognitives

Fakultät Psychologie

Journal d’un témoin

Fakultät Geschichte

Numerical Cognition

Fakultät Psychologie

EATMINT

Fakultät Psychologie

Droit pénal général et dogmatique pénale

Fakultät Recht

Droit pénal militaire

Fakultät Recht

Violences et extrémisme / Violence and Extremism

Fakultät Recht

Jeu en réalité virtuelle : Mon premier jour d’école

Fakultät Psychologie

Business and Human Rights

Fakultät Recht

Suisse-Sénégal, histoire en partage

Fakultät Geschichte

Musée 2.0 : enquête sur la digitalisation des musées suisses

Fakultät Geschichte

How Families with Children with Special Educational Needs and Disabilities were coping with the COVID-19 pandemic: An International Study

Fakultät Psychologie

Interreg CaDyCo

EDUDL+

P-8 Digital Skills (phase 1)

EDUDL+

La Théorie de l’État de Hermann Heller : traduction et commentaire

Fakultät Geschichte

Distance learning: Individual differences & distributed vs. massed learning

Fakultät Psychologie

Cognitive capacity in the presence of a smartphone

Fakultät Psychologie

Interaction of learning principles in acquiring a new second language

Fakultät Psychologie

Lehrbuch Politische Geschichte

Fakultät Geschichte

Studienabbruch im Fernlehrstudium

EDUDL+

SEAPAD

EDUDL+

VIRLA

EDUDL+

Profiles of spatial abilities in Down and Williams syndromes

Fakultät Psychologie

Interactions between memory systems in typical development and in neurodevelopmental disorders

Fakultät Psychologie

Learning through teaching: Educational applications of virtual reality

Fakultät Psychologie

EMOVIZ

Fakultät Psychologie