Exploring memory in different worlds
Fakultät Psychologie
The current challenge in attentional-control research: Establishing reliable and valid measures
Fakultät Psychologie
Lost in thought: Investigating the impact of mind-wandering on pupillary responses in recognition memory
Fakultät Psychologie
Boredom and self-control as guiding signals for goal-directed behaviour
Fakultät Psychologie
Tracking visual images in healthy aging
Fakultät Psychologie
The role of irrational beliefs on perception, cognition, and media use
Fakultät Psychologie
Affective and cognitive functioning in relation to food intake
Fakultät Psychologie
Suisse-Sénégal, histoire en partage
Fakultät Geschichte
The impact of mind-wandering on the precision of episodic memory
Fakultät Psychologie
Future University (P-8 Digital Skills, phase 2)
EDUDL+
Exploring the link between emotion and eating
Fakultät Psychologie
Gestaltung von Online-Lernumgebungen zur Förderung von Interaktion und Lernmöglichkeiten auf Hochschulstufe
Fakultät Psychologie
Musée 2.0 : enquête sur la digitalisation des musées suisses
Fakultät Geschichte
Der Nutzen von Virtueller Realität im naturwissenschaftlichen Unterricht
Fakultät Psychologie
How Families with Children with Special Educational Needs and Disabilities were coping with the COVID-19 pandemic: An International Study
Fakultät Psychologie
Creativity: Links to personality, perception and brain mechanisms
Fakultät Psychologie
Drawing as an encoding tool to enhance episodic memory of elderly people
Fakultät Psychologie
Interpolation-Based Numerical Methods in Robust Control
Fakultät Mathematik und Informatik
Minimal Lagrangian connections and related structures
Fakultät Mathematik und Informatik
Kaïros – plateforme d’apprentissage
EDUDL+
Preschool children’s learning from 3D virtual reality: Investigating the educational impact of the 21st century fairy tales
Fakultät Psychologie
Schule von Morgen
Fakultät Psychologie
Interreg CaDyCo
EDUDL+
Socio-emotional processes in individuals with a developmental disorder (SOEMO)
Fakultät Psychologie
Using virtual reality to investigate access, fidelity, and vividness of visual mental representations
Fakultät Psychologie
P-8 Digital Skills (phase 1)
EDUDL+
The Future of Work in a Post-Liberal Era
Fakultät Recht
What makes a Screencast successful?
Fakultät Psychologie
Reward mechanisms in patients suffering from obesity
Fakultät Psychologie
The role of motives on emotional processing
Fakultät Psychologie
La Théorie de l’État de Hermann Heller : traduction et commentaire
Fakultät Geschichte
Gesellschaftsspiele über Emotionen zur Unterstützung von positiven Emotionen und der Emotionsregulation bei Jugendlichen
Fakultät Psychologie
When is the use of tablets useful?
Fakultät Psychologie
Distance learning: Individual differences & distributed vs. massed learning
Fakultät Psychologie
Interaction of learning principles in acquiring a new second language
Fakultät Psychologie
Cognitive capacity in the presence of a smartphone
Fakultät Psychologie
Liens entre activité cérébrale (EEG) et capacités cognitives
Fakultät Psychologie
The impact of intermodal training on the cognitive capacities of individuals with handicaps
Fakultät Psychologie
Journal d’un témoin
Fakultät Geschichte
Lehrbuch Politische Geschichte
Fakultät Geschichte
Studienabbruch im Fernlehrstudium
EDUDL+
SEAPAD
EDUDL+
Numerical Cognition
Fakultät Psychologie
VIRLA
EDUDL+
Interactions between memory systems in typical development and in neurodevelopmental disorders
Fakultät Psychologie
Profiles of spatial abilities in Down and Williams syndromes
Fakultät Psychologie
Learning through teaching: Educational applications of virtual reality
Fakultät Psychologie
EMOVIZ
Fakultät Psychologie
EATMINT
Fakultät Psychologie
Jeu en réalité virtuelle : Mon premier jour d’école
Fakultät Psychologie
Droit pénal comparé
Fakultät Recht
Extrémisme et terrorisme
Fakultät Recht
Droit pénal et nouvelles technologies
Fakultät Recht
Business and Human Rights
Fakultät Recht
Associations between the use of communication technologies in parent-youth interactions and youth outcomes: A systematic review
Fakultät Psychologie